Friday, January 27, 2006

Düşük kalori, yüksek lif oranı :)


CEVİZLİ KAYISILI KEK

Geçenlerde sevgili Tijen'in 'Mutfakta Zen' kitabındaki Kekmiksli Kurabiye tarifinden esinlenerek bu keki yaptım. Aslında Tijen'in kurabiye tarifini aynen uyguladım ve çok lezzetli oldu ama fotoğrafını çekmeye fırsat bulamadan yedik ve bitti! Bu keki de benzer şekilde yaptım ve bu da çok güzel oldu. Hem de son derece sağlıklı olduğu için gönül rahatlığıyla yedik. Artık suni tatlandırıcılı light yiyeceklere ve içeceklere son verdim!

Malzemeler

1 bardak gün kurusu kayısı (önceden suda ıslatılmış)
1 bardak ceviz (iri kırılmış)
1 bardak esmer şeker
3 yumurta
3 bardak tam un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı dolusu tarçın
1 su bardağı yoğurt
1/3 su bardağı sıvı yağ (ben fındıkyağı tercih ettim)

Yapılışı

Yumurta ve şekeri önce düşük sonra yüksek devirde 5 dakika kadar çırpın. Sonra yağı ve yoğurdu ekleyin ve karıştırın. Diğer tarafta kuru malzemeleri karıştırın (kayısı ve ceviz hariç). Yumurtalı karışıma unlu karışımı ekleyin ve düşük devirde karıştırın. En son 2-3 parçaya kesilmiş kayısı kurularını ve cevizi de kaşık yardımıyla karıştırdıktan sonra yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına dökerek 150 derecede 1 saat kadar pişirin.

Çok lezzetli ve doyurucu, bol lifli bir kek oldu.

Afiyet olsun...



No comments: