Tuesday, December 11, 2007

Arda'cık artık 2 yaşında!...

Arda'nın en sevdiği temayı seçtik pastamızı yaptık. Çok hoşuna gitti, önce ne olduğunu anlayabilmek için minik parmaklarıyla tek tek dokundu her yerine :) Çok sevimliydi o hali. Ardacığım yeni yaşın hep güzelliklerle dolu geçsin küçük kuzum!

Pastaya gelince; pandispanyası
5 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı kekunu
1 tatlı kaşığı vanilya
1 paket süt kreması ile yapıldı.

Yumurta sarıları ile şekeri iyice çırptıktan sonra vanilya ve kremayı da ekeldim ve çırpmaya devam ettim. 8-10 dakika kadar çırptıktan sonra unu eleyerek hafif devirde çırpmaya devam ettim. Ayrı bir kapta yumurta beyazlarını kar haline getirene kadar çırptım. Sonra bir spatula yardımıyla yumurta beyazını unlu karışıma ekledim. 27x27 cm lik bir kelepçeli kalıba döküp önceden ısıtılmış 165 derece fırında 45 dakika kadar pişirdim.

Pandispanya soğuduktan ve biraz sertleştikten sonra 2'ye ayırarak arasına 1 lt süt+ 7 kaşık toz şeker + 3 kaşık un + 3 kaşık nişasta + vanilya + 1 yumurta + 1 kutu süt kreması ile yaptığım pastacı kremasını sıvadım (her iki yüzeye de). Aralarına kestane çerezi diye geçen az şekerli kestanelerden ve 1 paket de minik doğranmış beyaz çikolata yerleştirdim. Bu arada biraz sütle pandispanyaları da ıslattım. Daha sonra dışını çırpılmış süt kremesıyla sıvayarak beklemeye bıraktım.

Bu arada 2 gün önce hazırladığım şeker hamurunu pastanın tamamını kaplayacak büyüklükte açarak üzerine yerleştirdim. Sonra da süslemelerini yaptım.


Kubbe şeklindeki kulübeyi, bir gün önceden, şeker hamurumun modelleme için tylose-c ekleyerek ayırdığım bölümüyle yaptım. Yuvarlak top kalıbımın yarısını kullandım bunun için. Şeker hamurunu bu yarım kürenin üstüne kapatarak fazlalıkları kestim ve beklemeye bıraktım. Ertesi gün tam şeklini almıştı :) Diğer figürleri de 2 gün önce çalıştığım için son gün kaşla göz arasında pasta bitti bile.


Nice doğum günlerine :)
Posted by Picasa

11 comments:

FİGEN KARAVAŞ said...

Tam artık nerdesin yine , diyecektim ki sen geldin:)
Ellerine saglık, cok guzel olmus herzamanki gibi.

SEvgiler,
Figen Karavaş

Banu Ucak said...

Figencim hiç sorma :) Aslında bir sürü yeni denemelerim oluyor ama ya fotoğraf makinesiyle ilgii bir problem yaşıyorum ya internetle ya zamansızlık problemi vs derken istediğim zamanı ayıramıyorum bloguma. Yoksa ben tembel miyim ne :P
Sevgiler,

FİGEN KARAVAŞ said...

:)))))
Yokkkkkk asla tembel değilsin bilakis ne marifetli oldugunu biliyoruz, bu yuzden hadi nerdesin diyoruz:))Guzellikleri esirgeme diye :)

Sevgiler,

Figen

Banu Ucak said...

Canım benim çok teşekkür ederim :) Daha çok zaman ayıracağım daha çok daha çok... Sizi seviyorum ben yaaa ;)

ayseyaman said...

merhaba banu
cok cici bir pasta hazirlamissin, ellerine saglik, bayildim ben hatta bak bahcenin disinda yatan sari Teletubby benim...:)
Ardaya saglikli mutlu nice yillar dilerim.Dogum gunu kutlu olsun
sevgilerle

Unknown said...

Ardanın doğum gününü kutlarım pasta içinde ellerinize sağlık çok güzel görünüyor...

masalmutfagi said...

Banu pastan çok şirin olmuş..:))ellerine sağlık

Tijen said...

Severim ben o Arda'yı. Nasıl mutlu olmuştur kimbilir tatlım. Ben de Maya'cığımın 2. yaşını bekliyorum, daha var epey ya...

Banu Ucak said...

az önce uzun uzun cevaplar yazdım gönderdim ve o da ne hata mesaji verip kapandı sayfa ve o kadar yazı boşa gitti :( Bunu arada bir yaşıyorum hatta bazen hiç hata vermiyor ve ben yorumlara yazdığım cevaapların çıkmadığını tesadüfen anlıyorum.

Azimliyim ama yeniden yazıcam :)

Banu Ucak said...

Ayşeciğim sarı teletubbie'yi gönderdim sana eline ulaştı mı ;) Güzel dileklerin için teşekkür ederim.

Zerrinciğim güzel sözlerin ve dileklerin için çok teşekkürler.

Ulviyeciğim pastamı beğenmene çok sevindim teşekkür ederim.

Tijenciğim her zamanki gibi çok naziksin, güzel dileklerin için çok teşekkür ederiz :) Mayacık çok şanslı senin gibi tatlı ve kendisini bu kadar çok seven bir halası olduğu için. Bu yaşları da ayrı bir sevimli oluyor çocukların. Konuşmaları, olaylar üzerinde kurdukları mantık apayrı bir dünyaları var onların. Hele de ailedeki ilk çocuk apayrı bir şey. Ben bazen kendi oğlumun hangi dişi ne zaman çıkmıştı gibi ayrıntıları unutabiliyorum ama ilk yeğeniminkini asla :)

Sevgiler,

seolara said...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
tost makinaları
döner ocağı
remta çay kazanı
Endüstriyel
sanayi tipi
çay otomatı
remtamutfak.net
Döner ocağı
çay kazanları
sanayi tipi
sanayi tipi
döküm ızgara
mutfak
full film izle
full film izle
cerciko.com