Thursday, October 18, 2007

Muzlu ve Üzümlü Kek



"Home Baking" kitabında denemek için sıraya koyduğum tariflerden biri (banana&date loaf) bu kekti. İçindeki malzemelerden, yapılışından kekin başarılı olacağı belliydi ama benim tahminimin de üzerinde bir lezzete sahip oldu :)


Malzemeler:


100 gr oda ısısında tereyağı


225 gr kekunu (sinangilin sadesi favorim)


75 gr toz şeker


125 gr kuru üzüm


2 muz (ezilmiş ve olgun)


2 yumurta, hafif çırpılmış


2 çorba kaşığı pekmez



Yapılışı:


Kelepçeli kalıbınızın tabanına yağlı kağıt kaplayın. Bir kaba unu eleyin, tereyağını ekleyiip ekmek kırıntısı görüntüsünü alana kadar parmak uçlarınızla hafif hafif yoğurun. Şekeri, yumurtayı, üzümleri, muzları ve pekmezi unlu karışıma sırayla ekleyip karıştırın.




karışımı kalıba yaydıktan sonra bir kaşık yardımızyla düzleyin. Öceden ısıtılmış 160 derece fırında, rengi altın sarısı olana kadar (aslında altın kahverengisi diyor da neyse :) yaklaşık 1 saat pişirin. Bu süre sonunda serin bir yerde, bir tel üzerine alarak 10 dakika ılınmasını bekleyin.


Ilındıktan sonra keki, kalıbın kenarlarindan hafifçe ayırın. Ilık servis etmenizi öneririm çünkü bu haliyle çok lezzetliydi.




NOT: Bu tarif sevgili Selda'ya ithafen tam su anda bloga eklenmis bulunmaktadir :) Beni harekete geçirdiğin için teşekkür ederim Selda'cığım.
BİR NOT DAHA :) Tarifin aslında üzüm deği hurma kullanılıyor, arzu eden bu şekilde de deneyebilir. Bir de pekmez değil bal var ama balın ısıtılınca toksik etki yarattığı söyleniyor, bu nedenle ben pekmezi tercih ettim. Tembellik edip bunları en başında yazmadım ama baktım ki yanlış anlaşılmalar olabiliyor bu nedenle sonrasında bu notu ekleyiverdim!

10 comments:

Unknown said...

:) Sağolasın canım. Sen bu hareketini hiç kaybetme. Kekin çok lezzetli görünüyor. Muzlu keki denemiştim ama üzümde girince işin içine eminim dahada güzel olmuştur. Bu arada sayende Sinangil'in kekununu kullanıyorum bende. Özellikle mudcake'lerde çokda memnunum.
Sevgiler
Selda

Anonymous said...

date hurma demek bu arada bilginize...

Anonymous said...

Kek çok guzele benziyor. Ben de Selda gibi sayende Sinangil in Kek ununu almıstım 2 paket, nerde kullanayım diyordum, bu tarifi yaparım artık bu hafta:) Sonucu da buraya yazarım.

ellerine saglık.
Figen Karavas

Banu Ucak said...

Sevgili Seldacığım beni harekete geçirdiğin için sağol :)

Anonymous olarak görünen arkadaşım, uyarın için çok teşekkür ederim. Şu ana kadar birisinin bu tarifi okuyup da "date" i üzüm sandığımı düşünebileceği hiç aklıma gelmemişti :) Kaynak belirttiğim kitapta kekin orijinal adı bu şekilde olduğu için parantez içinde belirttim. Belki de tembellik etmeyip bunları ayrıntılarıyla yazmalıydım. Hurma değil üzüm kullanmayı tercih ettim. Tıpkı tarifte yer alan "honey" yerine pekmezi tercih ettiğim gibi :)

Sevgil Figenciğim umarım sen de memnun kalırsın. Sonucu merakla bekliyorum ben de :)

Sevgiler,

Banu Ucak said...

Şimdi kekin orijinal adını başlıktan alıp alta yazdım, yanlış anlaşılmıyordur umarım artık :)

İLKAY said...

banucum nefis yumuşacık bir kek olmuş...ellerine sağlık...vallahi ben yanlış anlamadım::)))
sevgiler,
ilkay

Yaren said...

Ellerine saglik cok lezzetli görünüyor.

pelin said...

eline sağlık harika görünüyor mixer gerektirmeyen bir kek olmasına sevindim çünkü küçük kızım sesinden çok ürküyor.sevgiler

Banu Ucak said...

İlkaycım çok teşekkür ederim ;)

Sevgili Yaren özellikle muz sevenler için kesinlikle çok lezzzetli :)

Pelincim ben bazen sadece çırpma teli kullanarak yapıyorum keklerimi ve gayet güzel oluyor. Pandispanya gibi bir kek pişirirken durum varklı tabi onların çok iyi kabarması gerekiyor ama normal keklerde az çırpılanlar daha doğrusu sadece karıştırılanlar bana çok daha leziz geliyor açıkçası. Kıyamam küçük kızına annesi, sakin korkmasın o :)
sevgiler,

seolara said...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
tost makinaları
döner ocağı
remta çay kazanı
Endüstriyel
sanayi tipi
çay otomatı
remtamutfak.net
Döner ocağı
çay kazanları
sanayi tipi
sanayi tipi
döküm ızgara
mutfak
full film izle
full film izle
cerciko.com